Strona poświęcona passacie B5 1.9 TDI

Wprowadzona na rynek europejski w 1996 roku, piąta generacja Volkswagena Passata oznaczona była symbolem B5. W rodzinie Passatów, właśnie ta generacja udała się najbardziej i była najchętniej nabywana. Auto powstało na tej samej płycie podłogowej co Audi A4. Technicznie Volkswagen Passat B5 był autentycznym przełomem w wieloletnich dziejach modelu. Był laureatem szeregu nagród (Najlepszy Rodzinny Samochód według między innymi „What Car?”, „Auto Express” oraz magazynu „Top Gear”; trzecie miejsce w plebiscycie na Samochód Roku 1997). Auto przeszło gruntowną modernizację w 2000 roku. Produkcję Passata B5 zakończono w roku 2005.

W 1997 roku zasłużonego, ale i wysłużonego już Passata B4, zastąpiono nowym modelem o oznaczeniu B5. Nowy Passat w przeciwieństwie do swoich poprzedników, nie stanowił jedynie ich rozwinięcia czy większego liftingu (jak w przypadku modernizacji modelu B3 do B4). Był on zupełnie nowa konstrukcją, opracowaną praktycznie od podstaw na potrzeby odmłodzenia wizerunku Volkswagena. Na premierę Passat B5 oferowany był jako czterodrzwiowy sedan. Popularny kombiak dołączył do gamy dopiero rok później i właśnie to nadwozie możemy uznać w modelu B5 za najbardziej kultowe. Co ciekawe nigdy nie zaprezentowano nadwozia typu liftback, które to było niezwykle popularne wśród konkurencji, chociażby w Fordzie Mondeo Mk3. W 2000 roku, B5-tkę poddano liftingowi, podczas którego odmłodzono zderzaki, lampy przednie, tyle, oraz klapę silnika i bagażnika. Zastosowano również zmiany we wnętrzu, które dotknęły m.in. koła kierownicy. Passat B5 to udana konstrukcja, która potrafi cieszyć i dobrze służyć nawet dziś.

AUTO TAK ŚWIETNE ŻE KRÓLOWA ELŻBIETA UMARŁA ZE STRACHU PRZED TĄ BESTIĄ